Sunday, August 12, 2007

Flere bidrag av resultater fra sommertreff 2007 deltagere.

Her er mine bidrag av kamerabilder og fotografier!


Fotografi av en Bender 4x5 toms 135 Anastigmat.



Farris Padleklubb fotografert med en Bender 4x5 toms, Polaroid 55.



Farrisvannet, Skyggen av Øystein. Pinhole 6x9, Agfrapan 100.



Pinhole 6x6, fra dacora digna, lukker deksel ved siden av.



Pinhole 6x9 fra Agfa klappkamera, lukker åpen.



Strand ved Farrisvannet. Pinhole 6x9, Agfapan 100.



Under samlingen i juli brukte jeg et lite digitalkamera til sosiale bilder, og flere analoge:
Bildet fra padleklubben er tatt med et Bender 4x5" benk-kamera og 90mm/6,8 Angulon. Kameraet kan kjøpes som byggesett til US$329,50 + frakt og moms. Det billigste steget inn i storformat er antagelig et 4x5" Crown Graphic i god stand, selv om det ikke har alle instillingsmuligheter, og veier litt mer.

Videre hadde jeg med et 6x9" Agfa klappkamera gjort om til pinhole. Jeg hadde fjernet belgen, låst klappmekanismen og tapet den lystett. Til lukker brukte jeg fotstøtten. Brennvidden er 27mm på 85x54 billedflate. Den ekstreme vidvinkelen kommer kanskje ikke så godt frem på de to bildene fra stranda.

Jeg hadde også med et 6x6 Dacora-digna gjort om til pinhole. Lukkeren var gjort om til kun B, og linsen sortmalt og brukt til deksel.

Det siste kameraet er en Minolta Autocord fra ca 1955.

Vi koste oss storartet med god servering og bra selskap, og fototreffet ga meg inspirasjon til å fortsette bygging av 8x10" bakstykke til Benderkameraet mitt.

Mvh Øyvind

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home